We Land -toimistotalo valmistui Helsingin Ruoholahteen

We Land edustaa uudenlaista toimistotaloa, jossa hybridityö on tarkoin huomioitu. Uuteen taloon ovat juuri muuttaneet Kalmar, Deloitte ja Hiab. Helen muuttaa We Landiin myöhemmin ensi vuonna. ISS:n lounasravintola Kasi on nyt avoinna kaikille kaupunkilaisille ja ylimmän kerroksen fine dining -näköalaravintola avaa ovensa myöhemmin syksyllä.

We Land on suunniteltu houkuttelemaan työntekijöitä toimistolle. Laadukkaalla arkkitehtuurilla, monipuolisilla palveluilla, yritysten yksilöllisillä tiloilla ja hyvällä sijainnilla on saatu toimistovetovoimaa hybridityötä tekeville. Talon toimistotiloista 90 prosenttia on vuokrattu.

– We Land vastaa hyvin tämän hetken markkinakysyntään, jossa asiakkaat hakevat ennen kaikkea laatua, palveluita ja ympäristösertifioituja ratkaisuja. Meillä on talossa esimerkiksi uudenlainen Charlie-aulapalvelu ja talolle haetaan BREEAM-ympäristöluokituksen korkeinta Outstanding-tasoa. Rakennus on myös EU-taksonomian mukainen, sanoo NCC Property Developmentin projektijohtaja Jussi Palmunen.

Talon käyttäjille ympäristöluokituksella on merkitystä. Esimerkiksi Deloittella se tukee yrityksen omaa nollapäästötavoitetta. Deloittella on myös näkemystä, miten hybridityö kannattaa huomioida tilaratkaisuissa.

– We Landin toimitilojemme suunnittelussa meillä on ollut muutamia keskeisiä periaatteita: haluamme antaa ihmisillemme wau-efektin sekä olla edelläkävijä kestävän kehityksen toimitiloissa. Lisäksi otamme jatkuvasti käyttöön uusia työtapoja ja toivommekin toimitilojemme mahdollistavan muuttumisen ajan myötä, Deloitten toimitusjohtaja Lari Hintsanen sanoo.

Laadukas arkkitehtuuri tukee hybridityön tuomaa uudenlaista työnteon tapaa ja paljon kaivattua yhteisöllisyyttä toimistolla. We Landin pää- ja arkkitehtisuunnittelusta on vastannut JKMM Arkkitehdit.

– Valittu tyylilaji sekä rakennuksen ja tilojen korkeatasoinen arkkitehtuuri ja laatu vastaavat hyvin nykyajan tarpeisiin. Hybridityön lisääntyminen viimeisen parin vuoden aikana on korostanut toimistotilojen laadun merkitystä määrän sijaan, JKMM Arkkitehtien pääarkkitehti Juha Mäki-Jyllilä toteaa.

Laatu näkyy myös We Landin mahdollisimman luonnonmukaisissa, kestävissä ja kierrätettävissä materiaaleissa. Sisätiloissa korostuvat puupinnat ja ulkoarkkitehtuuria hallitsevat kupari ja lasi. Isot ikkunat tuovat valoa kerroksiin ja varsinkin ylimmistä kerroksista avautuvat merimaisemat. Talossa on hyvät sosiaalitilat liikkuen töihin tuleville. Aimo Park We Land palvelee myös alueen asukkaita ja muita autoilijoita viikonloppuisin ja iltaisin. Pysäköintipaikkoja on lähes 200, joista kolmannes on varustettu sähköauton latausasemilla. Latausasemien määrää kasvatetaan tulevaisuudessa tarpeen mukaan.

Jussi Palmunen, projektijohtaja, NCC, jussi.palmunen@ncc.fi, 040 711 0214
Lari Hintsanen, toimitusjohtaja, Deloitte, lari.hintsanen@deloitte.fi, 050 480 2385
Juha Mäki-Jyllilä, perustajaosakas, arkkitehti SAFA, JKMM Arkkitehdit, juha.maki-jyllila@jkmm.fi, 050 337 6234
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat rakennus- ja infrastruktuurihankkeet, asfaltin ja kiviainesten tuotanto sekä kiinteistökehitys. Vuonna 2023 NCC:n liikevaihto oli noin 57 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 12 200. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.