”Hyvä paikka omalla sisäänkäynnillä”, Kauppakeskus Goodman, Hämeenlinna
Clas Ohlsonilla on Goodmanissa hieman poikkeuksellinen asema. Myymälällä on oma sisäänkäynti suoraan kadulta, mutta myös kauppakeskuksesta. Ihan niin kuin toivottiin.
Kun Goodmanin avajaisia lokakuussa 2014 vietettiin, myymäläpäällikkö Sami Välimäki keksi tuoda ulos omalle ulko-ovelle soppatykin ja talvisesongin vaatteita. Pääsisäänkäynti tuli näin tutuksi ja reilut tuhat soppa-annosta jaettiin alta aikayksikön.
”Osa kauppakeskukseen tulijoista tulee pääovemme kautta, joten meille tulee myös spontaaneja asiakkaita. Myymälän sijainti katutasossa on osoittautunut erittäin hyväksi. Asiakkaat ovat löytäneet meidät eli hyvin on homma lähtenyt käyntiin”, Välimäki kertoo.
Hyville paikoille
Clas Ohlson on kasvanut Suomessa viime vuosina tasaiseen tahtiin avaamalla uusia myymälöitä sekä jo tutuissa kaupungeissa että uusissa kohteissa.
Toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kertoo, että Hämeenlinna ja koko sen talousalue oli ollut kiinnostuksen kohteena jo pitkään. Yrityksen linjana on avata uusia myymälöitä sinne, missä asiakkaatkin ovat eli hyville paikoille kaupunkien keskustoihin ja kauppakeskuksiin.
”Uusi moderni kauppakeskus, joka on lähellä keskustaa ja asutusta, mutta myös liikenteellisesti helposti saavutettavissa, sopi suunnitelmaamme. Goodmanin sijainti on selkeä vetovoimatekijä”, Päällysaho toteaa.
Kevättä ilmassa
Toimitusjohtaja on myymäläpäällikön tavoin tyytyväinen usean sisäänkäynnin ratkaisuun.
”Myymälä on yhteydessä kauppakeskuksen pääkäytävään liukuportailla, joten meille pääsee helposti vaikka ruokaostosten tai vaateostosten yhteydessä. Oma sisäänkäynti lisää myymälän asiakasystävällistä saavutettavuutta”, Päällysaho toteaa.
"Alun perin liiketilamme paikalle oli suunniteltu pienempiä tiloja, mutta luovilla ratkaisuilla saimme sopivat noin 900 neliön tilat.”
Palataan vielä siihen menestyksekkääseen soppatykkiin. Sen on tarkoitus tehdä paluu kevätsesongin käynnistämisen yhteydessä.